Motivación y calidad docente en la universidad.
DOI:
https://doi.org/10.31619/caledu.n28.213Abstract
En esta publicación, Marta Silvero Miramón, doctora en Educación de la Universidad de Navarra, desarrolla un estudio descriptivo y crítico del concepto de calidad docente en la universidad, así como de los diferentes enfoques con los que se ha pretendido evaluarla. La autora presenta la motivación docente del profesor universitario como un indicador de esa calidad y realiza un estudio de la fundamentación teórica de este constructo. Se señala así la multidimensionalidad del concepto, de acuerdo con tres parámetros principales sobre los que elaborar un análisis global e integrador: elementos de valor (metas), elementos de control (expectativas y atribuciones) y elementos afectivos (emociones y reacciones psicopatológicas adversas).Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain their Copyright and only transfer a part of these to the journal, accepting the following conditions:
Authors keep their rights as authors and guarantee the right to the journal for the first publication of their work, which is simultaneously subject to the Creative Commons Attribution license allowing third parties to share the study accrediting the author and first publication in this journal.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements for distribution of the version of the published work (e.g. inclusion in an institutional thematic file or publication in a monographic volume) accrediting initial publication in this journal.
Authors are allowed and recommended to share their work over the Internet (e.g. in institutional telematic files or their website) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increased citation of the published work. (See The effect of open access).